تاریخچه بیگو لایو

بیگو لایو

  • نوع سایت پخش زنده
  • موجود در ۲۳ زبان
  • مالک: بیگو تکنولوژی (JOYY) 
  • آدرس اینترنتی: www.bigo.tv 
  • تعداد کاربران: ۵۰۰ میلیون
  • راه‌اندازی: مارس ۲۰۱۶؛ ۹ سال پیش
  • وضعیت فعلی: فعال 

بیگو لایو یک پلتفرم پخش زنده اجتماعی جهانی متعلق به شرکت BIGO Technology مستقر در سنگاپور است که در سال ۲۰۱۴ توسط دیوید لی و جیسون هو تأسیس شد. از سال ۲۰۱۹، بیگو تکنولوژی متعلق به شرکت JOYY Inc. است.بینندگان می‌توانند با هدایای درون برنامه‌ای از پخش‌کننده‌های مورد علاقه خود حمایت کنند، و برخی از پخش‌کننده‌های محبوب از این برنامه به عنوان شغل تمام وقت استفاده می‌کنند.بیگو تکنولوژی مالک لایکی، برنامه ساخت و اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه است.

تاریخچه دیوید لی قبل از ورود به صنعت فناوری روزنامه‌نگار بود و جیسون هو قبل از ایجاد BIGO Technology برای بسیاری از شرکت‌های فناوری کار کرده بود. در سال ۲۰۱۴، Bigo در سنگاپور تأسیس شد.این پلتفرم پخش زنده رسماً در مارس ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و در هر دو سیستم عامل iOS و اندروید در دسترس است. در آوریل ۲۰۱۶، تنها یک ماه پس از راه‌اندازی، Bigo Live به پردانلودترین برنامه در تایلند تبدیل شد. در نوامبر ۲۰۱۹، کاربران فعال ماهانه برنامه‌های این شرکت به بیش از ۳۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان رسید. در مارس ۲۰۲۰، Bigo Live بر اساس کل درآمد خرید درون برنامه‌ای، رتبه ششم را در ایالات متحده و رتبه پنجم را در سراسر جهان برای برنامه‌های پخش آنلاین کسب کرد.

طبق گزارش فوربس، Bigo Live یکی از برترین برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی سال ۲۰۲۰ در نظر گرفته شد. در ماه مه 2020، Bigo Live با Bark، یک محصول ایمنی آنلاین، برای حفظ امنیت کودکان در فضای آنلاین، همکاری خود را آغاز کرد. در ژوئن 2021، پلیس بنگلادش پنج نفر، از جمله یک مدیر عملیات Bigo از چین، را به اتهام پولشویی و باج‌گیری مرتبط با این برنامه دستگیر کرد. Bigo به طور فعال با مقامات محلی برای رسیدگی و حل این مشکلات همکاری کرده و تعهد خود را به رعایت قوانین و استانداردهای جامعه مجدداً تأیید کرده است. در سال 2022، Bigo Live از راه‌اندازی «Community»، یک ویژگی تعاملی جدید که به کاربران امکان ایجاد و مدیریت جوامع آنلاین و همچنین ارسال و اشتراک‌گذاری محتوای اصلی با سایر کاربران پلتفرم که علایق مشابهی دارند، را می‌دهد، خبر داد.

در ماه مه 2023، Bigo Live با ادغام پلتفرم خود در فروشگاه مایکروسافت، توزیع محصول خود را گسترش داد. در نوامبر 2023، بیگو لایو از همکاری با Checkout.com و ویزا برای ساده‌سازی پرداخت‌های بین‌المللی برای تولیدکنندگان محتوا در بریتانیا، ایتالیا، آلمان، سوئیس و اتریش خبر داد. گزارش هوش مصنوعی داده ژانویه 2024 نشان داد که بیگو لایو دومین برنامه اجتماعی پردرآمد در سطح جهان در سال 2023 بوده است و کاربران فعال ماهانه آن در سه ماهه آخر آن سال با 4.5 درصد افزایش به 38.4 میلیون نفر رسیده است. در 8 دسامبر 2024، نیویورک تایمز گزارشی در مورد استفاده از برنامه‌های پخش زنده "دانلود شده از اپل و گوگل" برای سوءاستفاده جنسی پولی از کودکان، از جمله بیگو لایو، منتشر کرد. این شرکت در بیانیه‌ای به تایمز اعلام کرد که "اقدامات مناسبی" را در مورد موارد ذکر شده در مقاله تایمز، "از جمله تعلیق حساب و حذف محتوا" انجام داده است. بیگو اعلام کرد که "عمیقا متعهد به حفاظت از ایمنی کاربران" است.